28ژوئن 2022-بر اساس بیانیه مطبوعاتی گروه غیرانتفاعی Diabetes Research Connection (DRC)،- که بودجه های پروژه‌های محققین جدید در زمینه ی مراقبت یا پیشگیری از دیابت نوع 1 یا درمان این بیماری را تأمین می‌کند-، این موسسه مبلغ 400 هزار دلار به هشت مطالعه ی جدید امیدوارکننده در زمینه ی دیابت نوع 1 ، اعطاء می کند.

گروه پیوند تحقیقات دیابت(DRC) از 10 سال پیش شروع به فعالیت کرده است و دو بار در سال بر اساس توصیه های کمیته بررسی علمی خود - که متشکل از متخصصان دیابت نوع 1 از سراسر ایالات متحده است - بودجه هایی را بین محققان توزیع می کند. ده‌ها محقق از مؤسسات معتبر برای هر دور کمک مالی از این گروه درخواست می‌کنند، بنابراین دریافت‌ این کمک مالی کار ساده‌ای نیست. در حالی که 400هزار دلار مبلغ کمی نیست، فقط کسری از بودجه ی لازم برای تکمیل موفقیت آمیز مطالعاتی را تامین می کند که باید انجام شوند. Diabetes Research Connection اعلامیه های خود را به عنوان یک درخواست صریح برای جمع آوری کمک های مالی برای این مطالعات اعلام می کند. هر کسی که می‌تواند برای تأمین مالی یک مطالعه خاص کمک مالی کند، می تواند در وب‌سایت گروه پیوند تحقیقات دیابت، میزان بودجه ی مورد نیاز برای رسیدن مطالعه ی مذکور به هدفش را مشاهده کند.

دریافت کنندگان کمک هزینه ی گروه پیوند تحقیقات دیابت

دریافت کنندگان این کمک هزینه در ماه ژوئن 2022 در حال پیشبرد مطالعات خود در زمینه ی طیف گسترده ای از موضوعات مرتبط با دیابت نوع 1 هستند.

پرفسور Rehana Akter، از دانشگاه واشنگتن در حال بررسی نقش بالقوه ی کلسترول در بدتر کردن دیابت نوع 1 با کاهش عملکرد سلول‌های بتای باقی‌مانده در پانکراس است. پرفسور Jennifer Dwyer،  از آزمایشگاه جکسون، در حال بررسی این موضوع است که آیا کنترل دسته ی خاصی از سلول ها می تواند شروع دیابت نوع 1 را متوقف یا به تاخیر اندازد. پرفسور Leonardo Ferreira، از دانشگاه پزشکی کارولینای جنوبی، در حال بررسی یک درمان بالقوه برای دیابت نوع 1 با "آموزش مجدد" سیستم ایمنی بدن است. پرفسور Sandra Mara Ferreira، از دانشگاه فلوریدا، به دنبال این است که چگونه کسب اطلاعات بیشتر در مورد یک مولکول در پانکراس به نامGABA می تواند منجر به درمان های جدیدی برای دیابت نوع 1 و نوع 2 شود.

پرفسور Anna Kahkoska، از دانشگاه کارولینای شمالی در چپل هیل، به بررسی این موضوع می پردازد که چگونه «پزشکی دقیق با مشارکت ذینفعان» ممکن است بر سلامت و طول عمر افراد مبتلا به دیابت نوع 1 که در حال پیر شدن هستند، تأثیر گذارد. پرفسور Melanie Shapiro، از دانشگاه فلوریدا، بررسی خواهد کرد که آیا مهار یک ژن خاص در انسان می تواند از دیابت نوع 1 جلوگیری کند یا خیر. پرفسور Xin Tong، از دانشگاه وندربیلت، در حال بررسی این موضوع است که آیا دیابت نوع 1 ناشی از اختلال در عملکرد دو نوع سلول در پانکراس است یا خیر. پرفسور Han Zhu، از دانشگاه کالیفرنیا، سن دیگو، به دنبال راهی برای جلوگیری از رد سلول های بتای کاشته شده در پانکراس، با رشد سلول های بتای ساخته شده از سلول های بنیادی خود فرد است.

دکتر Alberto Hayek، عضو هیئت مدیره و یکی از بنیانگذاران گروه پیوند تحقیقات دیابت، در این بیانیه مطبوعاتی، گفت: هشت محقق با استعدادی که ما انتخاب کردیم، در حال بررسی سرنخ های هیجان انگیز در مورد علت و پیشگیری از دیابت نوع 1 و در نهایت چگونگی درمان این بیماری هستند. این نوع از مطالعات که در مراحل اولیه هستند، اغلب توسط سایر تامین کننده های منابع مالی نادیده گرفته می‌شوند، اما این پتانسیل را دارند که برای همیشه درک ما را از دیابت نوع 1 تحت تأثیر قرار دهند.

هر محققی که تحقیقاتش بر روی دیابت نوع 1 متمرکز باشد و مستقر در ایالات متحده باشد و از مؤسسه ملی بهداشت به عنوان محقق اصلی بودجه دریافت نکرده باشد، می تواند برای دریافت کمک مالی ازDiabetes Research Connection ، اقدام کند. اهداکنندگان به مطالعات انتخاب شده توسط گروه، اجازه ی دریافت نتایج به‌روز شده ی پروژه ‌ها و همچنین دریافت نامه‌های تشکر شخصی و ملاقات حضوری با محققان را در برخی موارد دارند.

منبع:

https://www.diabetesselfmanagement.com/news-research/2022/06/28/diabetes-research-connection-awards-grants-to-8-type-1-research-projects/